14 július 2016
Kategória
Vezetőképzés
Hozzászólás 0

Címke , , ,

Minden vezető számára fontos, hogy hogyan motiválja hatásosan a munkatársait!

Az előző bejegyzésünkben arról írtunk, hogy a számítógépes játékipar rendkívüli módon ért az emberek motiválásához, sajnos jobban, mint a pedagógusok vagy a vezetők. Pedig jó lenne, ha minden vezető tudná, hogyan motiválják a szoftvermérnökök a játékosokat, köztük a vezetők gyermekeit is!

A napokban egy izgalmas kutatásra találtam. Richard Bartle szerint a játékosok motivációjuk szerint a következő 4 féle csoportra oszthatók:

    1. A bajnokok a pontokért és az eredményekért játszanak.  Vonzza őket, hogy mindig magasabb státuszba kerüljenek a játék során. A játékosok 10 százaléka tartozik ebbe a kategóriába.
    2. A felfedező játékosok szeretnek kifürkészni új területeket. Nem bánják, ha időt kell tölteni az ismétlődő küldetésekkel ahhoz, hogy új szinteket oldjanak fel a játékban. Az easter eggek felfedezése különösen nagy élvezetet jelent számukra. A játékosok 10 százaléka tartozik ebbe a kategóriába.
    3. A barátkozók számára fontosabb az interakciókból származó élvezet, mint maga a játék. Az olyan facebook játékok, mint a Farmville nagyon vonzóak a barátkozók számára. A játékosok nagy része, vagyis csaknem 80 százaléka ebbe a kategóriába tartozik.
    4. A gyilkosok hasonlítanak a bajnokokra abban, hogy fontos számukra a pontszám és az eredmény, de számukra nagy élvezet jelent, ha másokat veszíteni látnak. Érdekes módon, a játékosoknak csupán kevesebb mint 1%-a tartozik ebbe a kategóriába.

 

Üzleti környezetben mintha a gyilkos típusból lenne több!!??
Középvezetők, frontvonali vezetők képzése során az Edward L. Deci féle motivációs elméletet használjuk, ami eléggé összecseng a fenti felosztással. Deci szerint alapvetően három pszichológiai szükséglet van, melyek kielégítése iránti vágy hajt bennünket:

 

    1. Kompetencia: Képesnek lenni hatni a környezetemre és megszerezni onnan, ami nekem fontos.
    2. Kapcsolatok: Fogadjanak el; ismerjék el az erőfeszítéseimet; igazságosan bánjanak velem.
    3. Autonómia: Az az érzés, hogy én dönthetek a saját életemről. „Nem bábú vagyok a sakktáblán, hanem játékos!”
 
Nos, erről ennyit. Most mennem kell Mahjongozni….

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Tisztelt Látogató! Honlapunk a felhasználói élmény fokozása érdekében - az EU jogi előírásaival összhangban - sütiket (cookies) használ. Csak akkor használja a honlapot, ha ezt tudomásul veszi, elfogadja. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás