Rossz vezetői szokások megszüntetése, jó szokások kialakítása

Lépjen velünk kapcsolatba!
5 március 2017
Kategória
Vezetőképzés
Hozzászólás 0

Címke

Rendszeresség > fellángolás

Lehet-e napi két perc fogmosást kiváltani havi egy óra intenzív fogmosással?

Lehet-e napi 20 perc tornát kiváltani havi egy nap intenzív edzéssel?

Lehet-e kiváltani a napi pár perces beszélgetéseket a dolgozókkal évi egy közös fergeteges csapatnappal?

A kérdésre adandó válasz egyértelmű, a rendszeresség, a konzisztens viselkedés sokkal fontosabb a vezetői munkában, mint a hirtelen felbuzdulásból elkövetett akciók.

A konzisztens viselkedés alakítja ki a mindennapi szokásokat. A jó mindennapi vezetői szokások pedig hozzájárulnak az eredményességhez, a rossz szokások meg a kudarcokhoz.

A képzéseinken résztevő frontvonali vezetők tapasztalata szerint – és a szakirodalom szerint is – sokkal nehezebb régi rossz szokásokat megváltoztatni, mint újakat kialakítani. kép

Rossz frontvonali vezetői szokások:

  • Probléma esetén stresszel, hisztizik
  • Csak azt veszi észre, amit rosszul csinálnak a munkatársai és akkor „lecsap”
  • Nincs ideje alaposan elmagyarázni, mi a feladat
  • Nincs ideje értékelni dolgozói, csapata munkáját
  • Elnézi, ha valaki nem kiválóan teljesít vagy nem tartja be az előírásokat
  • Nem képezi magát és a csapatát

Jó frontvonali vezetői szokások:

  • Ahhoz szoktatja magát, hogy mire felveszi a munkát, felvegye az energikus hozzáállását is
  • Megtanul uralkodni magán és a célokra figyelni
  • Rendszeresen értékeli a dolgozókat
  • Szúrópróbászerű kérdéseket tesz fel
  • Türelmesen elmagyarázza a feladatot és ellenőrzi a megértést
  • Rendszeresen értékeli a csapata munkáját, a jó dolgokat és a fejlődésre váró területeket
  • Szóvá teszi, ha valaki nem tartja be az előírásokat
  • Szán időt maga és a csapattagok fejlesztésére
  • Tudja, a csapattagok miben jók és miben kellene fejlődniük

Sajnos a tréningiparban pl. a vezetőképzés esetében az éves 1-2 nap tréning vált általános szokássá – és nyilván ennek is megvan a maga története.

Először mi alakítjuk ki a szokásainkat, majd a szokásaink alakítanak ki minket!

A mi tapasztalatunk azonban az, hogy az alapképzések után szükség van a rendszeres kis képzésekre, coachingra, ahol a résztvevők feldolgozzák a mindennapi eseteket is, különben nem tanulnak belőle és még egyszer elkövetik ugyanazt a hibát. Pont ezeknek a mindennapi eseményeknek a feldolgozása révén alakulnak ki a jó szokások.

Nyilván nincs két hasonló eset, nincs két egyforma dolgozó, de minél több feldolgozott tapasztalata – sémája, mentális modellje – lesz a vezetőnek, annál nagyobb sikerrel kezeli a következő kihívásokat.

Több éve értékeljük ügyfélszolgálatosok rögzített telefonbeszélgetéseit és látjuk, hogy a rendszeres értékelések után egyre jobbak lesznek a kollégák. Bennük is kialakul az igény, természetes lesz számukra a visszacsatolás – persze akkor, ha azt érzik, hogy az jó szándékú.

Hasonlóan a frontvonali vezetőképzésben is, az alapképzés után heti, kétheti rendszerességgel találkozunk a vezetőkkel és megbeszéljük a mindennapi történéseket, problémákat, sikereket, konfliktusokat, stresszes helyzeteket, hogy vérükké, jó szokásukká váljon a tudatos célkitűzés, az eredmények értékelése és a szükséges újratervezése.

 

Kíváncsi vagyok, kinek van története a jó, illetve rossz vezetői szokásokról, ki, hogy figyel arra, hogy a csapatán belül jó szokások alakuljanak ki!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Tisztelt Látogató! Honlapunk a felhasználói élmény fokozása érdekében - az EU jogi előírásaival összhangban - sütiket (cookies) használ. Csak akkor használja a honlapot, ha ezt tudomásul veszi, elfogadja. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás