Az én sztorim
Az én történetem hasonlít oly sok vezető, vállalkozó élettörténetéhez.
A keveset tudók bátorságával, több mint két évtizede, mérnöki végzettséggel vágtam bele a trénerkedésbe. Küzdöttem, hogy talpon tudjak maradni, hogy megtanuljam az új szakmámat és folyamatosan képezzem magamat. Soha nem akartam nagy céget építeni, inkább meg akartam találni azt a területet, amiben jó vagyok, ami örömöt ad és amire piaci igény van.
Ezt a területet a kékgallérosokat, a frontvonalon dolgozókat irányító vezetők képzésében, fejlesztésében találtam meg.
Az évek munkájának hordaléka, hogy
- ismerem tipikus életútjukat,
- látom, kik tudnak jobban tanulni az élet egyetemén, kik nem,
- mi tud tenni egy cég, a felső vezetői réteg, hogy segítse eredményességüket, boldogulásukat,
- látom, ki az, aki hamar kiég, és ki az, aki elindul a vezetői ranglétrán,
- ki az, aki kiég és ki az, akit e munka bölccsé tesz.
Ezzel együtt minden ember más és más, illetve ahogy Mérő László mondja „másképpen egyforma”. Ahogy a három alapszínből millióféle szint lehet kikeverni, az élet kohója is számtalan egyedi életutat, élettörténetet alakít ki. A tréneri szakmában az a művészet, hogy a tipikusság mellett azt is meglássuk, hogy egy vezetőnek az életpályája adott szakaszában mi az az „apróság”, amivel segíteni, tudunk, hogy tovább lendítsük a kiválóvá válás útján.
Ajánlom a „Légy az a vezető, akinek mindenki a csapatába akar tartozni” gyakorlatorientált vezetőképző programomat, illetve a „Kávé, coaching, Pécs” egyéni vezetői tanácsadásunkat, melyet párommal és trénertársammal, Sipos Tündével közösen tartunk.
Észmozgató és nem észosztó trénernek tartom magamat
Nem tartom magamat guru típusú trénernek, aki mindenkinél jobban tudja, kinek, mit kell csinálnia, gondolnia. A fő célom, hogy segítsem a frontvonali vezetőket, középvezetőket hogy
- Jól érezzék magukat a bőrükben. Ők a vezetői hierarchia alján vannak, de önismeretük, önbecsülésük, jó lelkiismeretük, családi életük, egészségük lehet ugyanolyan jó, (sőt….) mint egy vezérigazgatónak.
- Tanuljanak abból a rengeteg kihívásból, problémából, amit az élet az „arcukba nyom”, és teljes elkötelezettségükkel arra koncentráljanak, amin
- Tudnak változtatni, amit tudnak befolyásolni.
Minden képzésemen fontosnak tartom, hogy a résztvevők érezzék, hogy tisztelem őket és azt is, hogy tiszteletteljesen provokálom is őket, annak érdekében, hogy fejlődjenek.
Személyes adatok
Név: | Héder Sándor |
Születési adatok: | Celldömölk, 1957. 04. 07. |
Lakcím: | 7635 Pécs, Bálicsi út 93. |
Telefon: | 72-224-603, 30-9578-515 |
Családi állapot: | nős, 2 gyermek Áron (1994) András (2001) |
Munkahelyek
1993- Forlong Szervezeti Tanulást Fejlesztő Bt., ügyvezető, tréner
2013- TEKT Kft. , tréner
1999- Pécsi Tudományegyetem, óraadó tanár, címzetes egyetemi docens1992-1996. Dél-dunántúli Áramszolgáltató Rt., Pécs, PR vezető
1989-1992. Dél-dunántúli Áramszolgáltató Rt., Pécs, marketing csoportvezető
1979-1989. Dél-dunántúli Áramszolgáltató Rt., Pécs, üzemviteli csoportvezető
Tanulmányok
1996-1999. Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem Vezető Képző Intézet (humánmenedzsment szakértő)
1986-1989. Kandó Kálmán Villamosipari Műszaki Főiskola (szaküzemmérnök)
1975-1978. Kandó Kálmán Villamosipari Műszaki Főiskola (villamosüzemmérnök)
Továbbképzések
2018 Scottish Qualifications Authorithy (SQA): Professional Development Award in Practice-based Learning for the Creative and Cultural Industries: Cultural Learning – SCQF level 11
2018 Scottish Qualifications Authorithy (SQA): Professional Development Award in Practice-based Learning for the Creative and Cultural Industries: Creative Business Development and Support – SCQF level 11
2017 Lysa Bloom – A vezetés hatása és befolyása ; Meséljünk átütő történeteket
2015 Prof. Peter Hawkins: Teamcoaching
2015 Dr Eunice Aquilina szomatikus coach, szervezetfejlesztési tanácsadó, facilitátor és coach szupervízor: Bizalom építése a jelenlétünk minőségén keresztül – a kaliforniai Stozzi Institute programja. (1 nap)
2015 Keith Antoine paralimpikon és üzleti coach: Teljesítmény értékelés és célok kitűzése a coaching segítségével (1 nap)
2015 Alejandra Sánchez Yagüe PCC: Tudatos jelenlét a jó teljesítmény szolgálatában (1 nap)
2014. Tapasztalati tanulás – Dr Geoff Cox-Ann Alder (2 nap)
2014. Az agykutatás legújabb eredményei a vezetés és a coaching szolgálatában – Marcia Smythe NeoroLeadership Group (1 nap)
2013. Megoldásközpontú (Solotion-Focused) Team Coaching by Daniel Meier (1 nap)
2011. Creating Solution-Focused Working Environments Training program for managers and staff by Ben Furman and Tapani Ahola, Helsinki Brief Therapy Institute (2 nap)
2011. Resilient People, Resilient Teams by Liselotte Baeijaert&Anton Stellamans at SOLWORD CONFERENCE (1 nap)
2006. Az NLP mint a hatékony coaching kreatív módszere (120 óra)
2005-2006. Professional Coaching and training (200 óra), Zagreb
2005-2006. Professional Coaching and training, Train the trainer programme (50 óra)
2002. Diploma of Dr. de Bono’s Lateral Thinking – Creativity, Oxford (40 óra)
2000. Licensed Systems Thinker of Neuro-Linguistic Programming, London (40 óra)
1997. Licensed Master Practitioner and trainer of Neuro-Linguistic Programming, London (120 óra)
1996. Licensed Practitioner of Neuro-Linguistic Programming, London (120 óra)
1992. Diploma at the College of Power Technology, York
Kutatási terület
Frontvonali vezetők és középvezetők életpályája, szemlélete, kompetenciái
Nyelvtudás
Angol nyelv felsőfok C típusú nyelvvizsga
Angol nyelv szakmai felsőfok C típusú nyelvvizsga
Fontosabb publikációk
Héder Sándor: Frontvonali vezetők szerepe a dolgozók megtartásában – tévhitek és lehetőségek. („Maradj a sikerig és azon túl is!” II. Dél-dunántúli regionális humán erőforrás konferencia, 2017.)
Sipos Tünde – Héder Sándor: Az alázatos automata visszavág – a fenntartható fejlődésről szóló szimulációs játék (keserű) tapasztalatai. In: ÖKO. 2009. XII. évfolyam 1-4 szám. 116-124. o.
Héder Sándor – Timo Nakari: Nokai gondolkodásmód Pécsett. In: Vezetéstudomány, 1998. május.
Dr. Orosdy Béla – Héder Sándor: Politikai marketing – politikusi (meta)kommunikáció. In: Marketing & Menedzsment 1997. augusztus.
SZAKMAI TAPASZTALATOK
Vezetőfejlesztési tapasztalatok |
||
A képzés megnevezése | A képzés megbízója | Tréneri óraszám |
Vezetői együttműködési tréning | Elcoteq Kft. (1999. 2000. 2002. 2004. 2005.) | 60 óra |
Pécsi Erőmű Rt. (1998. 2005. 2006.) | 48 óra | |
Pécsi Vízmű Rt. (1996. 1997. 2003.) | 40 óra | |
Pécsi Távfűtő Művek Kft. (1998. 2006.) | 48 óra | |
Nokia Monitor Kft. (1997. 1998.) | 48 óra | |
Felsővezetői tréning | DDGÁZ Rt. (2001.) | 16 óra |
A vezető mint edző tréning | DDGÁZ Rt. (2001.) | 32 óra |
Vezetői tréning | DÉDÁSZ Rt. (2000.) | 48 óra |
Reménysugár Habilitációs Intézet (2009.) | 12 óra | |
Magyar Vízbiztonság Kft. (2009.) | 8 óra | |
Vezetői kommunikációs tréning | Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. (2010.) | 8 óra |
BAT Pécsi Dohánygyár Kft. (2007.) | 16 óra | |
CREDITEXPRESS Magyarország Kft. (2008.) | 16 óra | |
BIOKOM Kft. Pécs (1999. 2000. 2001. 2002. 2003. 2004. 2005. 2006. 2007. 2008. 2009.) | 156 óra | |
556 óra |
Kompetenciafejlesztési tapasztalatok |
||
A képzés megnevezése | A képzés megbízója | Tréneri óraszám |
Konzultatív értékesítés | E.ON Hungária Rt. TAM, LÉM (2002. 2003. 2007.) | 180 óra |
A hatékony teljesítmény-értékelő megbeszélés | Dél-dunántúli Áramszolgáltató Rt. (1999.) | 80 óra |
Kreativitásfejlesztés | RQC Kft. Pécs (2006) | 8 óra |
PBKIK. Pécs (2006) | 24 óra | |
MKB Bank Zrt. Budapest (2008) | 16 óra | |
Rati Kft. (2008) | 16 óra | |
Ügyfélszolgálatai képzés | E.ON Hungária Rt. (ÉDÁSZ RT, DÉDÁSZ RT. TITÁSZ RT. DDGÁZ RT.) (1998. 1999. 2000.) | Kb. 210 óra |
Pécs Holding Zrt. (2009.) | 16 óra | |
Dél-dunántúli Gógy- és termálfürdők Egyesülete (2008.) | 48 óra | |
TÉDÉEM Turisztikai Kft. (2010.) | 12 óra | |
Pécsi TudományegyetemKözgazdaságtudományi Kar Tanulmányi Osztály (2010.) | ||
8 óra | ||
Tarr Kft. (2009. 2010.) | 12 óra | |
Prezentációs tréning és coaching | DÉDÁSZ RT. (2000.) | 48 óra |
Prezentációs tréning | Elcoteq Kft. Pécs (2003.) | 16 óra |
MKB Bank Zrt. Budapest (2008.) | 8 óra | |
Invitel Távközlési Zrt. (2010.) | 48 óra | |
Tárgyalástechnikai tréning | E.On Hungária Rt. (2006) | 16 óra |
MKB Bank Zrt. Budapest (2008) | 16 óra | |
Gázipari Ágazati Párbeszéd Bizottság (2009.) | 8 óra | |
PTE Közgazdaságtudományi Kar (2000. 2001. 2002. 2003. 2004. 2005. 2006. 2007. 2008. 2009. 2010) | 240 óra | |
Kommunikációs tréning villamos hálózatok üzemirányítóinak | E.On Hungária Zrt. (2008. 2009. 2010.) | 120 óra |
Stresszkezelő tréning | E.On Hungária Zrt. (2008.) | 112 óra |
1262 óra |
Együttműködés-fejlesztési tapasztalatok |
||
A képzés megnevezése | A képzés megbízója | Tréneri óraszám |
„Önmenedzselő-team”-építő tréning | Nokia Monitor Kft. (1997, 1998, 1999.) | 364 óra |
„Önmenedzselő-team”-építő tréning | Nokia Komárom Kft. (1999. 2000. 2001. 2002. 2005. 2006. 2007) | 608 óra |
Csapatépítő képzés | Pécsi Vízmű Rt. (1998.)Bóly Zrt. (2008. 2009.)Biomark Kft. (2005. 2008.)Daten-Kontor Kft. (2006. 2007. 2008.)Videoton Holding Zrt. (2004. 2005. 2008.)ÖKO-DOMBÓ Kft. (2008.)Neuro CT Pécsi Diagnosztikai Központ (2009.) | 160 óra24 óra16 óra24 óra24 óra8 óra16 óra |
1244 óra |
Tréner és moderátor-fejlesztési tapasztalatok |
||
A képzés megnevezése | A képzés megbízója | Tréneri óraszám |
Belső trénerek képzése Le a kalappal I. Le a kalappal II. Le a kalappal III. Szerelői akadémia Egy arccal az ügyfél felé A belső trénerek képzését követően coaching |
E.ON Hungária Zrt. (2000. 2001. 2002. 2005) |
40 óra120 óra |
Tárgyalástechnika tanítása felsőoktatási intézményben | Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar (1999. 2000. 2001. 2002. 2003. 2004. 2005. 2006.) | 192 óra |
352 óra |
Nagycsoportos (60 fő feletti) tréningekben való tapasztalatok |
||
A képzés megnevezése | A képzés megbízója | Tréneri óraszám |
Orientációs és együttműködési tréning (80-90 fő) |
Elcoteq Kft. Pécs Finn utcai gyár (2004) | 120 óra |