Konfliktuskezelés vezetőknek - Vezetőképzés | Forlong Bt.

Lépjen velünk kapcsolatba!

konfliktuskezelés vezetőknek

Építsünk konfliktust!
Konfliktuskezelés vezetőknek

 

“A béke nem a konfliktus hiánya,
hanem a konfliktus kezelésének képessége.”
(Dan Millman)

 

A konfliktusépítés veszélyes kifejezés.

A legtöbb ember és a legtöbb szervezet arra vágyik, hogy egyáltalán ne legyen konfliktusa. Akinek konfliktusa van, annak problémája van, azzal valami nincs rendben. Így ha van is konfliktus igyekszünk eltitkolni, a szőnyeg alá söpörni. Ezek a félresöpört konfliktusok aztán ki-kibújnak a szőnyeg széle alól, mérgezik a levegőt, aláássák az együttműködést, rontják a teljesítményt.

Minden szervezetnek életbe vágó szükséglete tehát a konfliktusok újszerű megközelítése, amelynek értelmében a konfliktusok a társas interakciók természetes következményei, amelyeket el kell fogadni és meg kell oldani. A konfliktusok a változtatás, a fejlődés, az ideális megoldások megkeresésének forrásai lehetnek. Ehhez azonban észre kell vennünk azokat, kezelésükhöz megfelelő eszközöket, módszereket kell keresnünk.

 

Mit tehet a vezető konfliktus esetén?

A vezetők feladata már a konfliktusok kialakulás előtt elkezdődik. A szervezeti kultúrától függ nagy mértékben, hogy a dolgozók mit kezdenek konfliktusaikkal: titkolják azokat, vagy kihasználják a bennük levő lehetőségeket. A vezetőnek vallania és demonstrálnia kell, hogy a munkavégzés során nem a konfliktusok eltörlése a cél, hanem azok felvállalása és sikeres megoldása. A felszínre került konfliktusok során a vezető magára vállalhatja a pártatlan kívülálló segítő szerepét, vagyis mediátorként maga építheti fel a konfliktust a kiváltó okok feltárásától kezdve a sikeres megoldásig.

 

Milyen haszonnal jár, ha a vezető megtanulja a konfliktuskezelés folyamatát?

A feldolgozott konfliktusok nem hátráltatják többé a munkavégzést,

  • nem szívnak pszichikai energiát az érintettektől,
  • új, korábban nem ismert megoldásokat hívnak életre,
  • megtanítják a dolgozóknak, hogyan kell kiállni érdekeik mellett úgy, hogy mások érdekeit is figyelembe veszik,
  • javítják a csapatszellemet.
  • Mindezen felül: növelik a vezető önbizalmát, vezetői eszköztárát és a dolgozók belé vetett bizalmát.

Hívjon bennünket vagy írjon nekünk, hogy kidolgozhassuk az Ön cége, csapata számára legkedvezőbb programot!
Telefon: Héder Sándor +36-30-9578-515

E-mail: forlong@t-online.hu

 

 

A konfliktuskezelés vezetőknek programunk mellett a vezető kollégák figyelmébe ajánljuk még a
Légy az a vezető, akinek mindenki a csapatába akar kerülni! című vezetői tréningünket is!

Amennyiben a konfliktuskezelési készségei mellett a kommunikációs képességeit is fejlesztené, úgy figyelmébe ajánljuk a Hatékony és etikus önérvényesítés szelíd eszközökkel – Az asszertív kommunikáció című tréningünket.

 

forlong:megoldas-konferencia

Tünde előadása a MEGOLDÁS konferencián. Témája a konfliktuskezelés

 

 

Konfliktuskezelés from Forlong Bt.
%d blogger ezt szereti:

Tisztelt Látogató! Honlapunk a felhasználói élmény fokozása érdekében - az EU jogi előírásaival összhangban - sütiket (cookies) használ. Csak akkor használja a honlapot, ha ezt tudomásul veszi, elfogadja. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás