Két vezetői történet örök igazságokkal - Vezetőképzés | Forlong Bt.

Lépjen velünk kapcsolatba!
25 június 2017
Kategória
Vezetőképzés
Hozzászólás 1

Címke , ,

Két vezetői történet a vezetői munka lényegéről 

A vezetői munka nem az eredményekről szól. A vezetői munka az emberekről, az emberekkel együtt elért eredményekről szól.

 

Két vezetői látogatás a júniusi londoni toronyház tűzesetnél.

Az egyik látogatás May miniszterelnöké. Ő rendőrök körgyűrűjében, egy károsulttal sem beszélve  látogatta meg a tüzeset helyszínét. A másik látogatás Erzsébet királynőé, aki meglátogatta az áldozatokat és elbeszélgetett velük. Hogyan reagált a brit közvélemény a történtekre? Kit tekint a brit közvélemény hitelesebb vezetőnek: a miniszterelnököt vagy a királynőt? Természetesen a királynőt! A beosztottak, a „nép” szereti, ha emberszámba veszik, ha tőrödnek velük, még akkor is, ha tudják, ezek a „törődések”  jól előkészített, tudatos PR stratégia részét képezik. 

 

Vezetői példák a történelemből

Mária Antónia

Mária Antónia
1755 – 1793

Mária Antónia (1755-1793) francia királyné, XVI. Lajos felesége, Mária Terézia lánya arról volt híres, hogy szerette a fényűzést, a bálokat. A palotáit alighagyta el, nem ereszkedett le a nép közé. Amikor ez egyik évben a rossz időjárás miatt gyenge volt a termés és nem volt elég élelmiszerük a parasztoknak, a királyné azt találta mondani: „Ha nincs elég kenyér, egyenek kalácsot!” A hír facebook nélkül is rövid időn belül elterjedt Franciaország szerte. A nép annyira meggyűlölte a királynét, hogy a forradalom hajnalán ujjongva ünnepelték, amikor lefejezték!

 

Nagy Sándor Dareioszt üldözve egy sivatagon kelt át a csapatával. A sivatagi út hosszabbak bizonyult, mint ahogy Nagy Sándor eltervezte és elfogyott a vízkészlet. Ekkor összegyűjtötték a katonák kulacsait, hogy az azokban fellehető maradékokból a vezér tudjon inni. Az egyik 

Nagy Sándor i.e. 356 – 323

katonánál találtak egy majdnem teli kulacsot, amit elvettek tőle és odaadták Nagy Sándornak. Nagy Sándor megkérdezte a katonától, hogyhogy ennyi vize maradt. A katona elmondta, több kulacsot hozott, hogy a vele harcoló fiainak is jusson víz. Nagy Sándor erre visszaadta a kulcsot a katonájának.
Szintén a facebook nélkül elterjedt a hír a vezér tettéről, istenszerű lényéről, aki víz nélkül is tud hősiesen harcolni. A katonákat segítette a kitartásban, hisz, ha a vezérük is megy tovább víz nélkül, akkor ők is így tesznek. A történetet Herodotosz is lejegyezte és én is 2500 évvel az esemény után erről írok.

 

 

Tanulság vezetők részére?

 

Figyelj arra, milyen történetet mesélnek rólad, a cégedről a beosztottaid! Ha egy új dolgozó jön a csapatba, az első kérdései között lesz, hogy „Milyen ember a főnök?”. Ha valaki munkát keres, először arról érdeklődik, mit mesélnek a kiszemelt cégről, hogyan bánnak ott az emberekkel?

Ha jó történeteket mesélnek rólad, akkor követni, támogatni fognak, ha nem, akkor menekülnek tőled, a cégedtől. És ma már messzire lehet menekülni!
Az is előfordulhat, hogy egyes vezetői tetteid nyugdíjas találkozókon is elhangzanak majd, amikor a volt kollégáid a pokoli főnökökről anekdotáznak!

 

Mitől függ, hogy mit mesélnek az emberek, a dolgozók a vezetőről?

A művezető, a csoportvezető, a vezérigazgató esetében ugyanúgy, mint Nagy Sándor vagy Erzsébet királynő esetében a mindennapi cselekedetek a vezetőkről szóló történetek forrásai.
Vezetőként a mindennapi cselekedeteink szolgálhatják a saját egónkat, a saját érdekeinket s így lehetnek piti ügyeskedések, manipulációk. 
Ugyanakkor mindennapi cselekedeteinkkel másokat is szolgálhatunk: munkatársainkat, ügyfeleinket, közösségünket. Miközben másokat szolgálunk, minden erőnket, tudásunkat, bátorságunkat beleadhatjuk a feladatba. Mind a két esetben fognak mesélni rólunk, de a történetnek más lesz a kicsengése.

 

Példák a munka frontjáról:

Mivel a frontvonalon dolgozó vezetőkről, művezetőkről, csoportvezetőkről, középvezetőkről van a legtöbb tapasztalatom, álljon itt két példa. Nem mindegy, hogy egy vezető

    1. Elrendeli a túlórát, de ő nem megy el dolgozni, vagy ő marad legutoljára és mindenkinek megköszöni a munkáját.
    2. Probléma esetén ideges lesz és látványosan keresi a bűnösöket, vagy nyugodt marad és segít a probléma megoldásában, a tanulságok levonásában.

A sok apró történetből a dolgozók fejében összeáll egy kép a vezetőről. Ezt a képet nagyon nehéz megváltoztatni!

 

A problémák megelőzése mindig könnyebb, mint a gyógyítása!

Azzal, hogy kineveznek vezetőnek, még nem leszünk vezetők. A vezetői munka döntő része megtanulható és megtanulandó.

 

Ajánlom a témához kapcsolódó történeteket:

Mik a vezetői kudarcok legfőbb okai?  

A 18 másodperces vezető……. 

Vezetőnek születünk vagy vezetővé vállunk? 

 

Ajánlom vezetőképző programjainkat:

Légy az a vezető, akinek mindenki a csapatába akar tartozni!

Egyéni, személyre szabott tanácsadás vezetőknek

 

 

 

Két vezetői történet örök igazságokkal” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. FYGureout szerint:

    Drága Édesapám szokta volt mondani (és sokan másoktól is hallottam már), a sz@r munkához pontosan annyi időre van szükség, mint a jó munkához.
    Én annyival egészítettem ki, hogy ‘Mosolyogj a világra, és az visszamosolyog Rád!’

Hozzászólás

%d blogger ezt szereti:

Tisztelt Látogató! Honlapunk a felhasználói élmény fokozása érdekében - az EU jogi előírásaival összhangban - sütiket (cookies) használ. Csak akkor használja a honlapot, ha ezt tudomásul veszi, elfogadja. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás