28 október 2017
Hozzászólás 0

Címke , , , ,

Miért fontos az érzelmi intelligencia a munkahelyen?

A régi gondolkodásmód az volt, hogy az érzelmeket ne „vigyük be” be a munkahelyre, mintha azok valami csomagok lennének! Ma azonban tudjuk, hogy ez lehetetlen. Frontvonali vezetőkkel dolgozva az egyik általuk leggyakrabban megfogalmazott fejlődési terület, hogy nyugodtabbak szeretnének lenni a munkában, figyelmüket jobban szeretnék fókuszálni a feladataikra, mint a körülöttük zajló szappanoperákra. Éppen ezért mi is beépítettük az érzelmi intelligencia témakörét a frontvonali vezetők (csoportvezetők, művezetők) képzési programjába.Érzelmi intelligencia EQ - IQ

Azoknak, akik nem tudnak részt venni programunkon, ajánlom az alábbi kérdéssort, hogy ellenőrizzék érzelmi intelligenciájuk érettségét.

 

  1. Általában tudatában vagy az érzéseidnek és hogy miért érzel úgy?
  2. Vezetőként tudatában vagy a korlátaidnak és az erősségeidnek?
  3. Jól tudod kezelni a negatív érzelmeidet? Pl. könnyen összeszeded magad, ha felidegesítenek vagy stresszes vagy?
  4. Könnyen alkalmazkodsz a változó környezethez?
  5. Képes vagy arra, hogy kitartóan figyelj a célodra és tudod, milyen lépések vezetnek el hozzá?
  6. Általában érzékeled azoknak az érzéseit, akikkel interakcióba lépsz és megérted, hogyan látják a dolgokat?
  7. Megvan benned a rábeszélés képessége és tudod, hogyan használd a befolyásodat hatékonyan?
  8. El tudsz vezetni egy tárgyalást a megegyezésig és tudsz segíteni a konfliktusok kezelésében?
  9. Jól tudsz dolgozni csapatban, vagy inkább egyedül szeretsz dolgozni?

 

Forrás: Daniel Goleman

9 igen esetén gratulálunk! Aki fejlődni szeretne, annak ajánljuk vezetőképző programunkat, illetve a „Kell egy örömteli csapat!” című tréningünket.

Az EQ részei

 

 

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti: