Mi az a 4 viselkedés, ami a vezetői hatékonyság 89%-át adja? - Vezetőképzés | Forlong Bt.

Lépjen velünk kapcsolatba!
11 november 2017
Kategória
Vezetőképzés
Hozzászólás 0

Címke , , ,

Vezetői hatékonyság – nemzetközi kutatás

A vezetői hatékonyság kutatást a világhírű McKinsey intézet végezte. A felmérésben 81 cég vett részt szerte a világban (Ázsia, Európa, Latin-Amerika, Észak-Amerika) amelyek különböző iparágakat képviselnek (mezőgazdaság, tanácsadás, energia szektor, biztosítótársaságok, bányászatok) s melyek létszáma 7.500 és 300.000 fő közötti.

20 féle vezetői viselkedésre kérdeztek rá. A kutatás alapján 4 viselkedés adja a vezetői hatékonyság 89%-át.

 

Top vezetői viselkedésfajták

  1. Légy támogató
  2. Mutass példát a változással járó nehéz időkben
  3. Tisztázd a célokat, jutalmakat és következményeket
  4. Kommunikálj sokat és lelkesen
  5. Fejlessz másokat
  6. Fogalmazd meg a csapat küldetését és kommunikáld
  7. Tégy különbséget a követők között
  8. Segítsd a csapat együttműködését
  9. Erősítsd a tagok közötti kölcsönös tiszteletet
  10. Adj dicséretet
  11. Érd el, hogy a csapatod mindig szervezett legyen és a feladatokra fókuszáljon
  12. Hozz minőségi döntéseket
  13. Motiválj és hozd ki mindenkiből a legjobbat
  14. Kínálj fejlesztő szándékú kritikát a tagoknak
  15. Legyen benned erős az eredményorientáltság
  16. Pozitívan állj fel a kudarcokból
  17. Bizonytalan körülmények között is maradj magabiztos
  18. Viselkedésed legyen összhangban a szervezeti értékekkel
  19. Keress különböző nézőpontokat
  20. Légy hatékony a probléma megoldásban

 

A kutatók szerint a kiváló eredményeket elérő vezetők viselkedése eléggé kontextus függő – családi vállalkozás, kkv, multinacionális cég; különböző iparágak; különböző kultúrák. A kutatók által megjelölt 4 viselkedés jó kiindulópontja lehet a vezetőképzésnek, különösen a frontvonali vezetőképzésnek!

1, A legtöbb szavazatot a problémamegoldás kapta!

A frontvonali vezetők mindennapi élete a problémamegoldásról szól. A jó problémamegoldás tanulható, tanulandó. A PDCA gondolkodás (plan-do-check-adjust) mellett a vezetőknek ma már rendszerekben, folyamatokban is kell tudniuk gondolkozni!

PDCA

2, Erős eredményorientáltság

Fontos elvárás, hogy a vezetők szeme előtt a szervezet jövőképe lebegjen. A jövőképet kommunikálják a dolgozók felé, azokat napi célokká bontsák le ÉS gondolkodjanak azok végrehajtásáról. Bármely terv csak annyit ér, amennyit megvalósítanak belőle.

vezetői viselkedés - eredményorientáltság

3, Különböző nézőpontokból szemlélni a szervezetet

A hatékony vezetők több szempontot is figyelembe vesznek, hogy kiváló eredményeket érjenek el. Fontos bevonni a szervezet különböző részein dolgozók meglátásait, javaslatait a hatékonyság fejlesztésébe. Ugyanilyen fontos, hogy a vezetők tisztában legyenek a piaci tendenciákkal is!

4, Támogató hozzáállás, támogató viselkedés

A vezetőknek magas fokú érzelmi intelligenciával kell rendelkezniük. Őszinte érdeklődést kell mutatniuk a dolgozók aggodalmai, javaslatai iránt, kihívások elé kell őket állítani, hogy a szervezet kiváló eredményeket érjen el, de a dolgozóknak meg legyen a pszichológiai biztonság érzetük.

 

Kíváncsi vagyok, a kedves olvasóknak mi a meglátásuk a vezetői hatékonyság 89%-át adó viselkedésekről? Egybeesik a McKinsey megállapítása a hazai tapasztalatokkal?

Hozzászólás

%d blogger ezt szereti:

Tisztelt Látogató! Honlapunk a felhasználói élmény fokozása érdekében - az EU jogi előírásaival összhangban - sütiket (cookies) használ. Csak akkor használja a honlapot, ha ezt tudomásul veszi, elfogadja. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás