„Megüssem vagy ne üssem?!”
Konfliktuskezelés vezetőknek
„A béke nem a konfliktus hiánya,
hanem a konfliktus kezelésének képessége.”
(Dan Millman)
Mit tehet a vezető konfliktus esetén?
A vezetők feladata már a konfliktusok kialakulás előtt elkezdődik. A szervezeti kultúrától függ nagy mértékben, hogy a dolgozók mit kezdenek konfliktusaikkal: titkolják azokat, vagy kihasználják a bennük levő lehetőségeket. A vezetőnek vallania és demonstrálnia kell, hogy a munkavégzés során nem a konfliktusok eltörlése a cél, hanem azok felvállalása és sikeres megoldása. A felszínre került konfliktusok során a vezető magára vállalhatja a pártatlan kívülálló segítő szerepét, vagyis mediátorként maga építheti fel a konfliktust a kiváltó okok feltárásától kezdve a sikeres megoldásig.
Milyen haszonnal jár, ha a vezető megtanulja a konfliktuskezelés folyamatát?
A feldolgozott konfliktusok nem hátráltatják többé a munkavégzést,
- nem szívnak pszichikai energiát az érintettektől,
- új, korábban nem ismert megoldásokat hívnak életre,
- megtanítják a dolgozóknak, hogyan kell kiállni érdekeik mellett úgy, hogy mások érdekeit is figyelembe veszik,
- javítják a csapatszellemet.
- Mindezen felül: növelik a vezető önbizalmát, vezetői eszköztárát és a dolgozók belé vetett bizalmát.
Hívjon bennünket vagy írjon nekünk, hogy kidolgozhassuk az Ön cége, csapata számára legkedvezőbb programot!
Telefon: Héder Sándor +36-30-9578-515
E-mail: forlong@t-online.hu
A konfliktuskezelés vezetőknek programunk mellett a vezető kollégák figyelmébe ajánljuk még a
Légy az a vezető, akinek mindenki a csapatába akar kerülni! című vezetői tréningünket is!
Amennyiben a konfliktuskezelési készségei mellett a kommunikációs képességeit is fejlesztené, úgy figyelmébe ajánljuk a Hatékony és etikus önérvényesítés szelíd eszközökkel – Az asszertív kommunikáció című tréningünket.