Mással is megtörtént – tipikus vezetői hibák
A jó vezető felelősséget vállal az eredményességért, éppen ezért néha kockáztat és hibákat vét. Az a tréneri tapasztalatom, hogy a legtöbbször ezek a hibák tipikus vezetői hibák, melyeket nagyon sok vezető elkövet. Ezért érdemes ezekből tanulni, ezért a tipikus, könnyen elkövethető vezetői hibák megbeszélése része a „Légy az a vezető, akinek mindenki a csapatába akar tartozni!„ vezetőképző programunknak. Akik nem tudnak eljönni a tréningünkre azoknak is jöjjön egy történet:
Történet a túlzottan segítőkész vezetőről!
Jóska kb. 15 fős termelői csapatot vezet. Azt a legnehezebb megállnia, hogy ne legyen túlzottan segítőkész. A legtöbb vezetőhöz hasonlóan ő is sori dolgozó volt, minden munkafolyamatot ismer és kiválóan el tud végezni a mai napig. „Hamarabb megcsinálnom, mint megmutatnom, hogy kell jól csinálni”. Tudja, hogy ennek az lesz a következménye, hogy
• a dolgozó nem tanulja meg kiválóan elvégezni a munkafolyamatot,
• megtanul viszont kétségbeesett arcot vágni, mert tudja, jön a vezető segíteni és
• a többi dolgozó is megtanul kétségbeesett arcot vágni és várni a segítségre.
Ami még ennél is nagyobb gond, hogy Jóska arra döbbent rá, hogy annyi ideje megy el a gyors segítségnyújtásra, hogy nem jut idő a saját feladataira, elúszik a munkájával, kapkodni kezd, stresszeli magát, hibázik – folytassam még?
Mi lehet Jóskának a megoldás?
A delegálás, a munkatársak tudatos fejlesztése. Ehhez a megfelelő gondolkodásmódra, vezetői vezetői szemléletre van és a megfelelő kompetenciákra van szüksége. A jó hír, hogy ezek megtanulhatók!